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Worst Client Ever
Good [+2]Toggle ReplyLink» rawali a répondu le Fri 9 Sep, 2011 @ 6:24pm
rawali
Coolness: 140695
Client sends cards to print... says he's got to have them same day for a conference... pain in the ass but i get a couple of digital copies done till the press copies are finished. Client gets digital copies free of charge, comes to pick up press copies next day (today)... says the text is too small. Says that we offer a pour service because we didn't warn him his text is too small... Doesn't wanna pay. I tell him that we don't change anything to the files that people send in we print them as is, they are responsible of the file they send in. He keeps nagging and telling us that we did it and it's our fault. Client leaves.

I proceed to take the box of cards and furiously kick them around the office.

This is the e-mail I sent back once I was calm enough to get in front of a keyboard.

"À même le ficher que vous m’envoyé dans votre courriel du 6 Septembre, la typo que vous trouvez trop petite est à 4 pts... C’est effectivement une erreur de croire que ce sera lisible une fois imprimé. C’est aussi une erreure flagrante d’utiliser un helvetica déja extended, stretché a 150% et c’est nécéssairement quelquechose qui ne paraitra jamais bien à l’impression.

C’est ce que je vous dirais si nous étions en cours de typographie. Malheureusement, je ne suis pas professeur, et vous ne faites pas affaire avec une école. Ici c’est une imprimerie. Vous envoyez des fichiers et nous les imprimons voila tout. Si votre fichier comporte des erreures techniques, nous faisont la vérification et nous avertissons les clients. Par contre, nous ne touchons jamais au contenu de la carte ni au travail de conception. Le client est à 100% responsable de son travail de conception à moin bien sur de faire affaire avec le concepteur de l’imprimerie et d’assumer les frais qui en découle.

Bref, tout cela pour réitéré que le fichier que vous nous avez envoyé à été imprimé tel quel et nous ne sommes pas responsible de “texte trop petit”, vous l’êtes. Vous nous accusez de mauvais sevice, mais c’est en fait votre travail de graphisme qui laisse à désirer et vous voulez nous blâmer pour votre manque de conaissance... Tant pis pour nous... Nous tentrons de survivre sans l’abonance de travail que vous nous amenez.

Merci,
David
514 XXX XXXX"

Some clients are stupid... but still... I kinda love my job because of the fact that I can, once in a while, throw a couple of punches at the stupidest of em...
I'm feeling forward every thurs right now..
Good [+2]Toggle ReplyLink» Nathan a répondu le Sat 10 Sep, 2011 @ 12:38pm
nathan
Coolness: 166555
haha xD what a dick! He presses you for time, then expects you to call him up and be like 'yo VIP client, your font is too small, we can't read shit - want me to adjust it for you, sirrah?' ...

I remember sending you my flyers and you called me back to tell me the colors were gonna be different, since I wasn't informed about the whole RBG / CMKY thing ... so, the times you DO call up clients to check with them about their graphics is when they're NOT going to be exactly like what the client sent in (which I was grateful for) ...

1 satisfied customer right here, so fuck that incompetent bourgois do-everything-for-me motherfucker, to whom your e-mail response was just the right amount of dimplomacy and 'fuck-you' ;)
I'm feeling you up right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» SourUltraFast a répondu le Sat 10 Sep, 2011 @ 9:46pm
sourultrafast
Coolness: 91400
Originally Posted By RAWALI

Nous tentrons de survivre sans l’abonance de travail que vous nous amenez.



Bwahahaha

Meilleure line ever!
I'm feeling hulk right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» MelooDie a répondu le Sat 10 Sep, 2011 @ 10:43pm
meloodie
Coolness: 248435
Comment garder son sang-froid grâce à ce genre d'idiots. On devrait vraiment écrire un livre sur les clients désagréables qu'on a rencontré au cours de notre existence, ca ferait un Best Seller.
I'm feeling spring!!! right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» MAtRiCks a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 7:44am
matricks
Coolness: 79465
Le service à la clientèle, ça a un potentiel de frustration assez extreme. Tu es chanceux d'avoir le droit d'expliquer les choses telles qu'elles le sont au client!
I'm feeling motivated right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» rawali a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 10:00am
rawali
Coolness: 140695
Originally Posted By MATRICKS

Le service à la clientèle, ça a un potentiel de frustration assez extreme. Tu es chanceux d'avoir le droit d'expliquer les choses telles qu'elles le sont au client!


Honnetement si jetais dans une situation ou "le client a toujours raison" j'aurais démissionner il y a longtemps. J'ai vu mon boss avoir des réactions beaucoup plus drastiques dans ce genre de situations... Habituellemen quand un client se mets a gosser pour un "rabais" sur une job fucké, il prend la boite il la calisse dans le recyclage et il rentre dans son bureau, laissant un client avec un air d'orignal sur la 132 à la reception...
I'm feeling forward every thurs right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» DCRn a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 11:10am
dcrn
Coolness: 158245
Originally Posted By MELODRASTIK

Comment garder son sang-froid grâce à ce genre d'idiots. On devrait vraiment écrire un livre sur les clients désagréables qu'on a rencontré au cours de notre existence, ca ferait un Best Seller.


Ya toujours ceci: [ notalwaysright.com ]

:D
I'm feeling nerdy right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» MelooDie a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 11:47am
meloodie
Coolness: 248435
Originally Posted By DRNYARLATHOTEP

Ya toujours ceci: [ notalwaysright.com ]

:D


AHHAHHA omg . ma journée de dimanche à loler
I'm feeling spring!!! right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» DynV a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 6:03pm
dynv
Coolness: 108815
I'm feeling <3 sexi_babe_69 right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» El_Presidente a répondu le Sun 11 Sep, 2011 @ 9:50pm
el_presidente
Coolness: 299335
fiew, I thought I was your worst client ever :D
I'm feeling the president right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» rawali a répondu le Mon 12 Sep, 2011 @ 10:05am
rawali
Coolness: 140695
Nope, you guys never rushed us into impossible delays, never gave any trouble with payments, never sent shitty files that weren't spec..

that sir, is a good client. There aren't alot of you.
I'm feeling forward every thurs right now..
Good [+1]Toggle ReplyLink» v.2-1 a répondu le Thu 15 Sep, 2011 @ 7:02pm
v.2-1
Coolness: 159130
I get those clients on a daily basis. You read right, DAILY basis. No wonder I'm a borderline alcoholic.

Not only that but a long while back, I took graphics design school courses for 3 years in order to become a computer graphics designer and never amounted to that because one of the things I couldn't deal with was retarded clients with unrealistic expectations.

* sigh * And now look where I am, taking tech support calls for a cellphone provider. * rolls eyes *

Yet, I have so many stories I should write a book.
I'm feeling o.o right now..
Worst Client Ever
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